Szervusz !
Mostanáig ( 2018 vége ) kis kék fehér Babettámmal Magyarország 15 Megyéjében voltam ill voltunk . Valamint eddig Európa 10 Országában tettük próbára a technikát és magunkat .
Ahányan vagyunk annyi félék is ugye ? Te aki olvasol mert érdekelnek a Babettás Túráim vagy épp csak a Babetta vagy a a Motor vagy a sztori . Én meg az innenső végén teszem a dolgom azt teszem amit szeretek . És ezt leírom most Neked .És így Te is valahol ott leszel lélekben mellettem útjaim során , Nem vagyok egy egyszerű koma , ez már régen kiderült a családom és a csinálmányaim terén is . Majd az írások közben említéseket teszek a fiatalkori előzményekről , ezzel most nem foglalkozok .
A jelen idő szabadidő hobbija a Babetta 207 és 210 típusok . Az ötletadóm , ifjú tanítványom a sárkány repülni tanuló nebulóm volt Nagy Balázs , Ő egy extrém módon megépített 207 esel ment el a Balatonra üdülni a barátai után .Azt gondoltam egy alkalommal , hogy miért is ne menjek el a Balatonra Én is a Barátaimmal méghozzá mindannyian Babettákkal .És ekkor 2014 et mutatott a kalendár és nekem nem is volt még akkor idehaza Babettám . Nem kicsit volt futurisztikus érzés egy letűnt korszak egyik ékkövére szemet vetni és hatalmas kihívások elé állítani .
Beszereztem 2 db " fellelt állapotban " lévő 210 est , úgy is meg kell ismernem részletesen a típust . Szerelő lévén ez nem esett nehezemre . A vázig , főtengelyig szétszedés és újra összerakás sokaknak ismerős már ,- na ez is úgy készült el . Az extrémitást nem csak a kagylóülés , lábtartó , láb-gáz , kürt , csomagtartók hanem egy csuklósan rögzített oldalkocsi jelentette sörös rekesz felépítménnyel .
Néhány környékbeli motoros rendezvényre elvittem hogy kitapasztaljam nyűgjeit na meg az oldalkocsi okozta újdonságokat . Rájöttem pl , hogy jobbra dőlve a felépítményem nekifeszül a motor oldalának és nem engedi tovább dőlni . Így jobbra csak ésszel lehetett bedönteni és bár észben tartottam a dolgot azért előfordult , hogy megviccelt néha .A bepakolásra nagyon oda kellett figyelnem mert előfordult , hogy a tartalék üzemanyag kanna elmozdulása miatt nem engedte bedönteni a kanyarban a gépet és nem oda fordultam ahova akartam .
2014 nyarán aztán felkészültünk a nagy Balatoni túrára , úgy , hogy nekivágtunk a már ismert úton megtenni a távot . Még is olyan volt ez a nyomvonal mintha először jártunk volna arra . Volt egy találkozási pont kb 10 km után ahová már úgy toltam a motort mert a hátsó kerékcsapágy tönkrement . Az igazság az hogy túl agyaltam a hézagoló távtartó csövet a két csapágy között és ezért feszültek a csapágyak . Telefonáltam Páromnak hogy hozzon kereket , Ám az elagyalt távtartókkal nem stimmelt a csere kerék , így újra vissza kellett menni gyári távtartó csövecskéért . Közben eleredt az eső , a várakozás egyre kényelmetlenebb volt .
Kellemesen áztunk az úton de örültünk mert szépen ment mind a 6 Babetta . Aztán Soltvadkerten venni kellett esőruhát egyikünknek , És egy makrancoskodó karburátort is ki kellett takarítani .Dunaföldváron tankoltunk és ettünk egy kései reggelit . A konzerv melegítés sajnos nem vált be de legalább jól nézett ki .
Tovább motor-áztunk viszont egy idő után be kellett menekülni egy vendéglőbe és bár nem rég ettünk azért az ebédidő az ebédidő . Sokan csodálták a különös csapatunkat és fotóztak és kérdezgettek . Már láttuk bár milyen is - JÓ ÚTON járunk . Ezt a fajta érdeklődő csodálkozást és elismerést mindenki szereti . Vagy szeretné . Felvillanyozott engem és a többieket is , és büszkén folytattuk akkor már kitisztult időben utunkat .
Méghozzá egyre több integető "lájkoló" találkozással , Még egy márkatárs bácsika is vette a lapot !
Szépen felértünk Siófokra persze egyből a vízhez mentünk . Az ott lévők meg is csodáltak rendesen főleg mikor elmondtuk hogy Szeged mellől érkeztünk .
Megtiszteltük a Balatont ,ezt ne érts félre az első kerekét a Babszinak megmártottuk a vízben ! még ha nem is volt olyan szép mint vártuk. Nekünk hatalmas élmény volt idáig elérni Babettával ! Gratuláltunk , öleltük egymást , vigyorogtunk magunkon őszinte meghittséggel hatalmas örömmel . Nem gondoltam bár sejtettem hogy lesz még ilyen ha nem nagyobb túrám is . Siófokról - Fonyódra mentünk ahol a szállásunk volt , és közben Balatonföldváron a városból kifelé vezető nagy emelkedőn nem bírt felmenni a gépem , így fel kellett tolnom .Vigyázva adtam neki a gázt , inkább csak szakaszosan mert a röpsúlyos kuplungot le lehet égetni ha folyamatosan erőltetjük . Inkább lassabban gyalogolok és erősebben tolom csak ne legyen baja . Ilyenkor a menetszél sem hűti szegény erőlködő hengerecskét . Na EZ az emelkedő a többi túránkon is megszívatott ahányszor csak erre jártunk . Fonyódon már sütött a nap , és mi fürödtünk a csodálkozó emberek elismerő szeretetében .
Reggeli tervünk hogy babettázunk a városban egy új kalanddal kezdődött . Nem indult az egyik motor ! Na akkor : .Üzemanyag utántöltés , gyertya ki - benzines .Akkor szikra ? Gyertya csere . semmi újabb gyertya - semmi . Gyujtó tekercs , vezetékek - semmi . Trafó csere - továbbra sincs szikra . Elektronika csere , és jó ! Odasüss ! Este betoltuk a vendéglátónk garázsába a mocikat és reggel mikor kivettük az elektronika már nem működött !.Jót el csodálkoztunk a dolgon de gyorsan felejtettük is mikor a város utcáin feltűnősködtünk . A föld alatti gyalogos átjárókban dudáltunk kurjongattunk ( húztuk a gázt tiltásig :) ) .Igyekeztünk mindent bejárni még a közeli reptérre is elmentünk. Kilátó , vendéglő , kikötő , strand - tekergés volt egész nap .
Persze az esti fürdés is meg volt , vacsora majd beszélgetős komedi central amíg bírtuk . Reggel aztán szedelőzködtünk és megkezdtük az indítási procedúrát . Üzemanyag , lánckenés guminyomás cuccok rögzítése és , hogy vagy indul vagy nem de az biztos ...
A kora délelőtti hátszélben el is illantunk , nekivágva a Balatonföldvári lejtőnek hihihi . Visszafelé már nem kellett tolni ! Ez is öröm egy babettásnak . Egész jól haladtunk Dunaföldvárig a híd után a megyehatárnál ahol az egyik motor lendkerék csavarja lelazult leesett a lendkerékkel együtt . Mivel speciális csavar , ezért volt a tartalék alkatrészek között , a lendkeréknek nem esett baja így könnyen visszatettük és mehettünk tovább .
A visszaúton Dunaföldvárnál is ugyanannál a benzinkútnál töltöttük újra a " kulacsainkat "
Arra kellett figyelni például az együtt motorozásnál nem szakadhatunk el egymástól mert bármikor leállhat valaki esetleges műszaki hiba miatt , és ha nem vesszük időben észre sokat kell visszamenni érte , A haladási sebesség sem lehet sok , csak annyi hogyha valaki az előtte lévővel szeretne beszélni akkor azzal a 3-4-5 km/órás sebesség külömbséggel utól tudja érni egy két km. alatt .És mire utóléri elfelejti mit akart ...Ha csak nem pisilni kell megállítani a sort . :) Soltvadkert közismert fagyizójánál hosszabb pihenőt tartottunk . Aki tehette az 3 gombócosat evett akinek reparálni kellett a gépét az csak egyet .
körülbelül 50 km-t bír egy átlagos emberi hátsó egy ültében a gyári ülésben , aztán újra kell formatálni az ülőgumókat .Ezt Egy szép nagy fa árnyékában tettük meg .
Persze minden megállás azt a veszélyt hordozta magával hogy esetleg valamelyik gép nem indul . Lehet egyszerű "sokat kap " Vagy épp többet kíván vagy a benzincsap nyitva marad vagy épp nem nyitottam ki , vagy az indító pofa nem kap be a helyére mert már túl melegedett és még bármi is lehet . Ez egy olyan jelenség ami később is mindig fenn állt az indulásoknál . Nem degradálni akarom a Babettákat de elég szeszélyes kislányok . Volt részünk belőle bőven .Persze EZ teszi a túráinkat igazán naggyá , hogy mégis véghez visszük velük céljainkat . Mára már annyi tapasztalatot szereztünk szerelés és hibamegállapítás terén mint egy motorszerelő egész pályafutása során . Hazudnék ha azt mondanám ez nem jó . - vagy szeretem magam ostorozni ? . De az eredmény amit elérek a kis motorral újra csak sarkal másként látni a problémákat .
Az egész út élményével volt tele a fejünk a sisakok alatt , alig lehetett elmondani szavakkal mit éreztünk mikor a közös találkozási indulási ponthoz értünk Bordányba . Zsibongott a gondolat és cikázott ide oda a sok élménytől . Megcsináltuk ! Véghez vittük ! Sikerült ! Egy sziklamászó a hegy csúcsára felérve érzi ezt az érzést , miután minden méterért megküzdött hogy elérje célját !
Innen elváltak útjaink .Balról jobbra : Barta Zsolt Hódmezővásárhely , Dobó Szilveszter Domaszék , Gál Péter Szatymaz , Nagy Balázs Domaszék és Farkas Gábor Szatymaz. A hazaúton Domaszék felé Balázs kipróbálta mit szól a gépe , pár km. után megszorult a hengerben a dugattyú .
Én az oldalkocsiban vittem 4 üveg sört ez az egy maradt meg a többi összetört ahogy pattogott a szekér . Jól esően ittam belőle majd felemelve az üveget azt mondtam " lesz ennek még folytatása " ! (2014 Babetta Balaton Túra 3 nap 600 km Teljesítve ! )